21 reviews
9.3 / 10

Communicatie = luisteren = LSD

Communicatie = luisteren = LSD

Je bent enthousiast over je product of dienst. Het liefst praat je er de hele dag over en wil je laten zien waar jij zo goed in bent. En toch zien we steeds weer: het echte succes van verkoop en communicatie begint bij luisteren. Door goed te luisteren, je te verdiepen in je klant ontstaat het vertrouwen en vertrouwen is nodig om de eerste stap te zetten in een succesvolle samenwerking of deal. Ezelsbruggetje bij goed luisteren is de LSD-methode: Luisteren, Doorvragen, Samenvatten. Ook in je communicatie met je klanten kun je dit toepassen. Uiteraard in gesprekken door open vragen te stellen en de essentie daarvan samen te vatten. Maar ook in de andere communicatie via je website, je brochure, nieuwsbrief en blogs kun je laten zien dat je luistert. Dit doe je door het probleem van je klant voorop te zetten. Door dat in je communicatie te doen gaat de klant ervaren: “zij begrijpen mij”. Door eerst het probleem van je klant te schetsen, creëer je herkenning. Vanuit die herkenning zal de klant eerder geneigd zijn jouw oplossingen serieus te nemen. Maar ook: stel via je site vragen aan je klant, plaats bijvoorbeeld een poll of nodig uit voor een chat.

Meer weten? Wij helpen jou bij het klantgericht maken van je communicatiemiddelen.

Neem contact op

terug naar het overzicht