21 reviews
9.3 / 10

Corporate storytelling

Corporate storytelling

Een goede corporate story kan helpen in:

Ordening: een goed verhaal zorgt voor ordening en een kader. Dat zorgt voor kennis, rust en overzicht waardoor mensen zich sneller met de organisatie zullen identificeren.

Verbinding: een goede corporate story kan op termijn zorgen voor een sterke cultuur, waarmee een sterke verbinding van medewerkers samenhangt. Mensen werken graag voor organisaties met sterke culturen.

Betekenis: verhalen geven betekenis aan gebeurtenissen in het verleden en waarom de zaken gedaan worden zoals ze worden gedaan.

Een corporate story is nooit af; het gesprek bouwt verder aan het verhaal. Een levende corporate story die de ziel van de organisatie raakt, wordt dan ook steeds aangevuld en verrijkt met nieuwe ervaringen en feiten.

Maar het is wel belangrijk dat een goede start wordt gemaakt. Een aantal tips hierbij:

  1. Houd het kort: een goede corporate story kent maximaal 2 A-tjes
  2. Gebruik concrete en aansprekende voorbeelden, blijf niet hangen in abstracte woorden
  3. Zet het verhaal om in gesproken tekst, kernwoorden of beelden

Op de website (link) van Lime C vind je meer tips om te komen tot een corporate story voor jouw organisatie.

terug naar het overzicht